کشف جدید: برخی از پستانداران ماقبل تاریخ «برای شام» دایناسور شکار می‌کردند

به گزارش آسوشیتدپرس، فسیلی که در چین در منطقه‌ای که معروف به «پمپئی چین» شناخته می‌شود پیدا شده اسکلت یک موجود شبیه گورکن‌ است که با اسکلت یک دایناسور منقاردار در هم تاب خورده‌اند.

پرسش: یک کشف غیرعادی در چین نشان می‌دهد که برخی از پستانداران اولیه احتمالاً برای شام دایناسور شکار می‌کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، فسیلی که در چین در منطقه‌ای که معروف به «پمپئی چین» شناخته می‌شود پیدا شده اسکلت یک موجود شبیه گورکن‌ است که با اسکلت یک دایناسور منقاردار در هم تاب خورده‌اند.

«پمپئی چین» سایتی است که در آن گل و لای و گدازه‌های آتشفشان‌های دیرینه موجودات ماقبل تاریخ را در مسیر خود دفن کردند.

استیو بروسات دیرینه‌شناس دانشگاه ادینبرو در اسکاتلند که در این پژوهش نقشی نداشت، در ایمیلی به آسوشیتدپرس گفت: «به نظر می‌رسد این [لحظه‌ای از] یک شکار ماقبل تاریخ است که در یک سنگ‌[واره]، مثل یک «فریز فریم» در ویدئو، ضبط شده است.»

 

 

کشف این فسیل که جزئیات مربوط به آن روز سه‌شنبه در ژورنال علمی «ساینتیفیک ریپورتس» (به معنای گزارش‌های علمی) توضیح داده شد، دو موجود را که حدود ۱۲۵ میلیون سال در دوره کرتاسه بر روی زمین می‌زیستند، نشان می‌دهد.

ساینتفیک ریپورتس یک ژونال علمی آکادمیک دسترسی آزاد تحت داوری همتا که تمام جنبه‌های مختلف علوم طبیعی و علوم فیزیکی را پوشش می‌دهد.

جردن مَلون، دیرین‌زیست‌‌شناس در موزه طبیعت کانادا و نویسنده این مطالعه می‌گوید که اگرچه این پستاندار خیلی کوچک‌تر است، ولی پژوهشگران فکر می‌کنند زمانی که هر دو در جریان آتشفشان گیر افتادند، در حال حمله به دایناسور بود.

 

 

 

فسیل لحظه‌ای را نشان می‌دهد که این پستاندار کوچک روی دایناسور نشسته است، پنجه‌هایش فک خزنده و یک اندام پشت آن را گرفته است و همزمان دندان‌هایش در قفسه سینه‌اش فرو می رود.

ملون گفت: «من قبلاً فسیلی مثل این ندیده بودم.»

بروسات می‌گوید که کشف این فسیل داستان قدیمی را را در ذهن خود پرداخته‌ایم تغییر می دهد.

او به آسوشیتدپرس گفت : «ما عادت کرده‌ایم که عصر دایناسورها را دورانی تصور کنیم که دایناسورها بر جهان حکمروایی می‌کردند و پستانداران کوچک زیر سایه‌ آنها کز کرده بودند.»

 

 

اما ملون می‌افزاید، دایناسورهای گوشتخوار به احتمال زیاد بیشتر پستانداران را شکار می‌کردند تا پستانداران آنها را، ولی «اکنون می‌دانیم که پستانداران حداقل در برخی مواقع قادر به مقابله با دایناسورها بودند.»

 

###




نظرات کاربران

آخرین اخبار
از پرسش به شما 1
از پرسش به شما 2
یادداشت و نظر
از پرسش به شما
تماشا و نشست
© تمامی حقوق برای شرکت ایده بکر مبین محفوظ است.